Biszkek – atrakcje

[:pl]Biszkek jest to jedno z tych miast, które służy tylko i wyłącznie jako miejsce przeładunkowe. Tym co jest przeładowywane jesteśmy MY. Przyjeżdżamy i natychmiast wyjeżdżamy gdyż to miejsce nie ma specjalnie zbyt dużo do zaoferowania. Taka informacja jest w większości przewodników.

O ile po przylocie od razu udaliśmy się w dalszą drogę ponieważ przylecieliśmy do Biszkeku całkiem wcześnie, to samolot powrotny mieliśmy o 5 rano, więc postanowiliśmy przeznaczyć jeden dzień na Biszkek i zweryfikować informację z konkurencji 🙂
Jak by nie było jest to stolica kraju. Kirgistan to zupełnie inna Azja niż udało mi się poznać do tej pory. Związek Radziecki pozostawił po sobie wiele w tym kraju. Jedna z nich to specyficzna architektura. O ile gdzieniegdzie pojawiają się nowoczesne budynki mieszkalne, to większość jest to tzw. “wielka płyta”

Biszkek – zabytki post radzieckie.

coś jak na kształt tego co mamy w Polsce tyle, że najprawdopodobniej nigdy nie remontowana. Główna ulica miasta szału, że tak powiem nie robi.

Część “reprezentacyjna” Biszkeku o ile wiemy gdzie ją szukać – ulica Czuj, to trudno ją zauważyć, że to właśnie to miejsce :).

Biszkek – atrakcje – Zplecakiem (c) – blog podróżniczy
Biszkek. W oddali widoczne góry.

Plusem miasta jest to, że jest dużo zieleni. Alejki wśród drzew i dookoła parki, w których możemy znaleźć typowe post radzieckie pamiątki.

Biszkek. Pomnik żołnierzy i napis na płycie: “My szli w bój za komunizm”

Kirgistan ma chyba pewnego rodzaju sentyment do czasów ZSRR. W większości miasteczek jedną z głównych ulic jest ulica Lenina, a jego pomniki cały czas są widoczne. Jak to powiedział jeden Kirgiz: “Starsi mówią, że za ZSRR było lepiej, młodzi, że jest lepiej po jego upadku.” Swoją drogą chyba już to kiedyś słyszałem w podobnym kontekście na naszym podwórku…

Osobiście mimo wszystko uważam, że warto poświęcić jeden dzień na “pokręcenie” się po tym zapomnianym przez włoskich i francuskich architektów mieście. To miasto ma swój specyficzny klimat tzw. “bloku wschodniego”, który może nie każdy pokocha za to wyrobi sobie swoje własne zdanie o stolicy Azjatyckiej Szwajcarii.

Biszkek. Kirgistan

Na Biszkek zostawcie sobie ostatni dzień i udajcie się na bazar Osh, który jest wskazywany jako jedna z głównych atrakcji miasta. Samo to już mówi dużo o Biszkeku…

Bazar to doskonałe miejsce na kupno pamiątek po podróży w bardzo korzystnych cenach. Szczerze mówiąc dawno nie przwieźliśmy tyle oryginalnych (nie chińskich) rzeczy. Szukajcie dobrych jakościowo rzeczy i targujcie się rzecz jasna. Bazar to dość spory obszar.

Biszkek. Osh Bazar. Lepioszki
Biszkek. Osh Bazar – szewcy naprawiają buty

Zanim trafiliśmy w odpowiednie miejsce straciliśmy dwie godziny przedzierając się pomiędzy różnorodnymi straganami (w większości niestety tania chińszczyzna) zanim znaleźliśmy lokalne i pamiątkowe wyroby. Zakładając, że właściciele straganów stoją zawsze w tym samym miejscu to stojąc na przeciw budynku j.n.

Biszkek – ZPlecakiem – blog podróżniczy

należy skręcić w prawą stronę (wejście od ulicy Czuj)i szukać w okolicy 3-4 alejki w lewo, po 50 metrach w prawo (czy jakoś tak). W tamtym rejonie znajdziecie ukochane pamiątki i lokalne wyroby.

Bazar Osh – ZPlecakiem – blog podróżniczy

Informacje praktyczne:
Nocleg – osobiście polecamy poniższy hostel z wizytówki j.n. Pokażcie zdjęcie to pewnie dostaniecie 5% rabatu 🙂

Bishkek Guest House – Blog podróżniczy.

Hostel czysty, w cenie śniadanie, obsługa bardzo miła. Jeżeli, ktoś z Was jest zainteresowany to właściciel hostelu może Was odebrać z lotniska  za 700 som (taksówki na lotnisku ok 10 – 12 eur, marszrutka do miasta 100 som). Jednocześnie za odwiezienie na lotnisko cena 600 som, co wydaje się być bardzo dobrą oferta.

Walutę lepiej wymienić w mieście (najlepiej usd, banknoty minimum 50 usd – tutaj wyjaśniam dlaczego)

Myanmar

Zaproś nas na kawę

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.